Data apariției: 2025
Domeniu: Științe ale educației
ISBN: 978-9975-48-226-4.
Nr. pagini: 276
Format: 210 x 297 mm
Suportul de curs „Abordări STE(A)M în educație și cercetare” are scopul de a informa despre etapele evoluției concepților STEM și STEAM, a familiariza cu aspectele metodologice de implementare în sistemul educațional (atât curricular, cât și extracurricular), dar totodată și în activitatea de cercetare, care în esență analizează procese ce au caracter inter- și transdisciplinar. Totodată, în lucrare se atrage atenția și la importanța monodisciplinarității, care este o etapă importantă în tranziția spre o abordare integrată. Monodisciplinaritatea facilitează studiul în profunzime – pe verticală, iar inter- și transdisciplinaritatea permit formarea conexiunilor pe orizontală. Deci, o abordare integrată poate fi profundă doar cu condiția unor stidii monodisciplinare de valoare. În lucrare sunt aduse o serie de modele practice pentru diverse activități, care pot fi utile cadrelor didactice și studenților – viitori profesori. Un aspect important al lucrării este axarea pe subiecte din domeniul științelor naturii – fapt, care permite acoperirea parțială a carenței în planul literaturii de specialitate pe tematica abordărilor STE(A)M. Este analizată importanța abordării STE(A)M în cadrul proiectelor dezvoltate cu elevii și studenții, în formarea culturii ecologice la tânăra generație, în evoluția competențelor începând cu aria de cercetare către antreprenoriatul inovativ în contextul dezvoltării durabile a comunităților. Suportul de curs prezintă o platformă deschisă pentru instruirea autonomă a personalității prin diversitatea surselor bibliografice, a revistelor de profil, a site-urilor și a organizațiilor din domeniu prezentate.